Faculty II - Mechanical Engineering and Bio Process Engineering

Thank you for your interest in our university, we would be happy to welcome you at our faculty. Each year during winter semester students from different countries study at University of Applied Sciences and Arts in Hannover. Faculty II is one of five faculties and situated on the campus Ricklinger Stadtweg and Ahlem.

A bachelor or master degree can be obtained in different undergraduate and postgraduate study programs. The general language of study is German. However, every winter semester faculty II additionally offers a selection of technical and non-technical subjects which are taught in English language. This offer is especially open for our international students. For an overview of the English lectures in the current winter semester please see:  study options.

Students can choose their courses from the offer of Faculty I - Electronical Engineering and Information Technology and Faculty II - Mechanical Engineering and Bio Process Engineering. A course will take place when there are more than 5 participants.

Please note that English Courses are only offered each winter Semester

Fakultät II - Maschienenbau und Bioverfahrenstechnik

Studierende aus verschiedenen Ländern kommen jährlich zum Austauschsemester an die Hochschule Hannover. Wenn Sie sich für einen Studienaufenthalt an unserer Fakultät entschieden haben, sind Sie herzlich willkommen!

Die Fakultät II - Maschinenbau und Bioverfahrenstechnik besteht aus zwei Abteilungen: Der Abteilung Maschinenbau und der Abteilung Bioverfahrenstechnik. Sie befinden sich am Campus Ricklinger Stadtweg und Ahlem. Sie können aus einem breiten Angebot an Bachelor- und Master-Studiengängen auswählen. Informationen über die Studiengänge erhalten Sie hier.

Die Unterrichtssprache ist Deutsch. In jedem Wintersemester werden einige englischsprachige Module von der Abteilung Maschinenbau angeboten. Zur Übersicht über die englischen Module im Wintersemester gelangen Sie über die Rubrik study options. Diese Kurse können bei Interesse gerne ausgewählt werden, sie stellen jedoch keinen eigenen Studiengang dar.